dijous, 30 de març de 2017

PROJECTE D'ART I ESCOLA

Enguany, com cada any, l'escola Dr. Joaquim Salarich ha participat en el projecte d'Art i escola que ens ofereix el Centre d'arts contemporani de Vic. 

Aquest curs hem estat treballant el caos a l'hora de tallers. Per fer-ho, hem comptat amb l'ajuda de dues mestres especialistes en art que ens han anat assessorant durant tot el curs escolar. 

Per desenvolupar el projecte l'hem dividit en diferents parts que tot seguit us explicarem i mostrarem. 

PER COMENÇAR...

A partir de la temàtica del caos vam fer una activitat prèvia per intentar descobrir què és el caos. Vam col·locar-nos en grups i a cada grup vam repartir una bossa amb materials diversos (paper, fils, taps, suro,...), els mateixos a cada grup. La consigna era ordenar el caos. Cada grup va buscar el seu ordre, un cop finalitzada l'activitat, van explicar als companys com ho havien ordenat i perquè. Vam poder veure que l’ordre és diferent per tothom.

A continuació, vam elaborar una pluja d’idees a partir de la pregunta:  “Què és el caos?” Van sortir moltes coses però la més repetida era ells i elles, la classe. Així que vam decidir que el millor que podíem fer era intentar que expressessin artísticament aquest caos interior que tots porten a dins i intentar encaminar-los a trobar l’ordre en les petites coses.












ACTIVITATS ARTÍSTIQUES 


  • Del caos geomètric a l’ordre 


Dibuixar línies i formes geomètriques compartint el dibuix entre tots, cada alumne dibuixa una línia o figura i passa el treball al company del costat. Així fins haver passat per tots els companys. Desprès ho pintem amb ceres.

El mateix procés però només 6 moviments.  Pintem amb aquarel·les.

El mateix procés amb dos moviments. Dibuixem amb cera blanca i descobrim el dibuix amb tinta.

Per finalitzar la proposta omplim el full amb fang i aigua, deixem assecar i cadascú marca una línia o dibuix senzill, passem així del caos a l’ordre. 




  • El caos i l’ordre del nostre entorn


Sortim a explorar el caos del nostre entorn, fem fotografies.

Imprimim les fotografies i expressem lliurement amb un collage el caos.

Sortim a trobar l’orde del nostre entorn.

Fem un collage representant l’orde.

















  • Fem una reflexió interior del caos i l’ordre 


Ens prenem un instants per descobrir el caos del nostre interior i el representem en un full amb carbonet. (Pot haver-hi soroll, música estrident, etc.)

Fem el mateix trobant l’ordre (Hi ha d’haver silenci).

Fem una última proposta on quedi reflectit el caos i l’ordre. Veurem així que tots tenim caos i tots tenim ordre, tots dos poden conviure.























  • Creem un caos conjunt, després en busquem l’ordre


Enganxem el format de paper en una base (50 fulls) i deixem que els alumnes lliurement expressin el caos (pintura, enganxant, sorra, ....). Un cop acabat l’exposem (el nostre caos).

Després repartim a cada alumne una de les peces, se l’ha de mirar i trobar ordre en el caos. Un cop analitzat ha de repetir en una altre proposta l’ordre del seu tros.





















ALGUNES CONCLUSIONS DELS ALUMNES DESPRÉS D'ACABAR EL PROJECTE DEL CAOS

Aina 6è A 

"A mi m'ha agradat treballar el caos perquè he après moltes coses com per exemple que noves tècniques de dibuix i també quan un dibuix està "mal fet" pot ser art. 
Una de les activitats que m'ha agradat més ha estat aquella on anàvem rotant els fulls i tothom dibuixava tots els dibuixos. 
L'activitat que m'ha agradat menys ha estat la de descobrir el dibuix amagat amb la tinta, ja que va ser una mica difícil i enlloc de poder escampar la tinta, quedaven taques."


Wiam Aanfoud 6è A 

"A mi m'ha agradat molt el projecte del caos perquè he après moltes coses: he après a dibuixar amb el carbonet i a explicar què és el caos i l'ordre. 
M'ha agradat quan hem dibuixat formes i tot ha estat un caos i també fer el mural m'ha agradat bastant." 

Oriol Casanova 6è A

"A mi si que m'ha agradat perquè m'agrada dibuixar. Fent el projecte he après a fer collage i a fer servir el carbonet. 
Les dues activitats que m'han agradat més han estat la de dibuixar amb carbonet i fer la portada perquè era bastant fàcil de fer. L'activitat de fer el collage no perquè a les fotos hi havia coses que no quedaven bé." 

ESPEREM QUE US HAGI AGRADAT EL NOSTRE PROJECTE! 

A reveure!!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada